söndag 1 september 2013

Update: Smartphones, kaffe och vardasgspussel

Hej bejbs! Jag har levt en vecka i totalisolering - det är väl det enda man kan kalla det, då man saknar smartphone? ;-p Det blev ett glapp mellan gamla och nya jobbtelen vilket gjorde att jag fick köpa en enklaste möjligaste minitelefon som man bara kunde ringa med... rätt skön detox förstås - vilket perspektiv på hur beroende jag egentligen är av mobilen.

Well, så det - plus att jag börjat på nytt jobb, har hållit mig ifrån bloggvärlden. Men nu sitter jag här på söndagsmorgonen och myser framför datorn med kaffe (ja! Jag kan dricka det igen - hurra!).

Nya jobbet är så totalt annorlunda från mitt gamla. Samma arbetsuppgifter men annars är det en helt ny värld. Eller nygammal, hade ett liknande jobb innan jag hade barn men har alltid tvekat angående huruvida livspusslet skulle funka med ett jobb i den grenen av min bransch då jag hade familj. Och svaret är att well - det blir pussligt.  Tidigare har vi haft hjälp av vänner med barnhämtning, men från och med imorgon börjar en jättegullig barnflicka att hämta Kotten två gånger i veckan. Då kan jag och Mr (som f.ö. också börjar nytt jobb snart!) jobba över och sedan kunna gå tidigt och hämta de andra. Det kommer bli bra, det känns bra i magen. På måndag ska jag börja träna utifrån mina nya premisser också - det blir SATS! Mer om det i ett inlägg som jag gissar att jag kommer publicera samtidigt som det här ;-)

Graviditeten då? Jag är i vecka 14 nu och precis som det brukar vara då man träder in i andra trimestern så känns allt bättre. Illamående är nästan borta (det kommer om jag inte äter) och jag känner mig inte lika totalslut längre. Mage n är lika stor som den var för en månad sen typ, gissar att jag var svullen då. Mår bra!

 P&K Elbe

1 kommentar: