torsdag 3 oktober 2013

Negativ energibalans

Jo, jag lever. Och jag kommer att tänka på så himla många bra blogginlägg hela tiden, men jag hinner inte skriva dem. Orkar inte. Jag försöker portionera ut energin som jag har på allt det som ska hinnas med, och vanligtvis brukar ekvationen gå ihop men nu som gravid så funkar det sämre. Det blir ju lätt en negativ cirkel då de saker som ger mig energi; träning, bra mat och socialt umgänge, kräver planering och ork att få till, vilket gör att jag lätt fastnar på startstreckan. Svårt att veta vad jag ska göra åt situationen... Hemma har jag ju en fin kille och ett bra nätverk som avlastar mig. På jobbet är det svårare då det som inte jag gör blir till en direkt och tydlig effekt på de andras arbetsbörda, känns inte så fair.

Men allt detta är ju tidsbegränsat. Tills dess: försöker skriva när jag kan, love you guys //Elbe

5 kommentarer:

  1. Jätteroligt! För övrigt har du en kanonfin blogg!
    Ha en riktigt fin Valborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, den kommentaren kändes lite out-of-context. Haha :)

      @Elbe: Tycker du har en väldigt inspirerande blogg (faktiskt den allra första jag börjat följa sedan 1 år tillbaka)! Känner igen mig precis i din "negativa" cirkel, trots att jag inte är gravid. Men allt går upp och ner, snart känns det bättre igen, när du har kommit in i saker å ting. Är själv ny på mitt jobb och anstränger mig hårt för att dra mitt strå till stacken! Tar ett tag innan man lär sig!

      Radera
  2. Ta hand om dig, magen och familjen, vi finns här :)

    SvaraRadera
  3. Förstår precis vad du menar, just nu är det träningen som inte alls orkas med hos mig, i alla fall har jag svårt på veckodagarna, annat än minisnuttar...Men allt har sin tid!

    SvaraRadera